Wednesday, February 23, 2011

spoT AC's last wish

www.tips-fb.com ... andai kaTa hidup ini akan berakhir tak lama lagi , aku mohon biarlah aku diberi satu peluang untuk menentukan pilihan hidupku ... tenkiu.


tersentuh hati membaca sebuah puisi nukilan Awal pada bLog beliau "Nukilan2u". begini bait nya ;

pandanglah pada tarian ombak ,
disitu ada cintaku yang hanyut,
dalam belahan badai membara,
aku lelah dan minta disapa.

lihatlah pada bintang di langit,
disitu ada rinduku menyala,
dalam kelam bulan dan mentari,
aku sepi dan minta dinyala.

lihatlah pada pasir di Sahara,
disitu ada hatiku terdampar,
dalam panasnya mentari dan dinginnya malam,
aku menjerit dan minta dijulang.

lihatlah pada pulau dan lautan,
disitu ada aku sendiri,
membilang daun dan mencari diri,
aku menanti dan mohon menari.


puisi ini memang ada kaitan nya dengan sebuah pilihan yang diinginkan dalam hidup. mungkin penulis ini mempunyai pandangan lain tapi bila saya membaca puisi ini saya tafsirkan ia sebagai sebuah keinginan @ permintaan dalam kehidupan.

aku mohon biarlah aku diberi peluang untuk membuat pilihan dalam hidupku walau sekali sahaja. namun , apalah ertinya kerna ini hanya luahan dalam sebuah penulisan. ya Tuhan berilah aku kekuatan dalam menempuhi segalanya dengan positif. aku tahu ujian ini hanya buat mereka yang mampu menempuhinya dan pasti ada hikmah disebalik semua yang terjadi. permudahkan perjalanan hidupku ya Tuhan ... ="(
Tekan je Like kalo suke ye ^^,

No comments:

Post a Comment